مقایسه پهپاد, مویک ایر

مقایسه مویک ایر ۲ اس با مویک ایر ۲ و مویک ایر | مقایسه مویک ایر ها

در این مقاله می خواهیم به بررسی سه مدل هلی شات dji : مویک ایر ۲ اس ، مویک ایر ۲ و  مویک ایر بپردازیم. برای بررسی دقیق جزئیات آن ها با ما همراه باشید .

مقایسه وزن / زمان پروازی / دوربین

وزن مویک ایر ۴۳۰ گرم است و در مقایسه با آن کواد کوپتر مویک ایر ۲ اس ۵۹۵ گرم وزن دارد، در حالی که پهپاد Mavic Air 2 با وزن ۵۷۰ گرم، ۲۵ گرم سبک تر از آن است.هنگامی که باز و بسته می شوند، اندازه آنها تقریباً یکسان است. هلی شات Air 2S فقط ۳ میلی متر بالاتر از هلیشات ایر ۲ است.

مدت زمان پرواز در کوادکوپتر مویک ایر ۲ کمی بیشتر از پهباد DJI Air 2S است. در مویک ایر ۲S به ازای هر باتری ۳۱ دقیقه زمان پرواز خواهد داشت ، اما در هلیشات ایر ۲ تا ۳۴ دقیقه است . به علاوه، اگر پک کمبو مویک ایر ۲ یا همان پک Fly More Combo را بخرید، این مدت زمان پرواز برای هر دو پهپاد یکسان خواهد بود. زمان پروازی مویک ایر ۲۱ دقیقه است و از هر دوی آن ها کمتر می باشد.

حال بیایید در مورد سنسور دوربین صحبت کنیم! این مسئله یک تفاوت اساسی است. مویک ایر ۲ S دارای سنسور ۱ اینچی در مقایسه با سنسور ۲/۱ اینچی مویک ایر۲ است. این مهم است زیرا سنسور عامل تعیین کننده واقعی کیفیت تصویراست. با سنسوری دو برابر اندازه، می‌توانید داده‌های بسیار بیشتری را با دی جی آی ایر ۲اس نسبت به Mavic Air 2 ضبط کنید. این امر به‌ویژه هنگام ویرایش عکس‌ها و ویدیوهای خود در مرحله پس از تولید مفید است. هلی شات مویک ایر نیز به یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی CMOS در سایز ۱/۲.۳” مجهز است ، و از سوی دیگر لنزی با دیافراگم f/2.8 دارد.

مقایسه دِرونهای سری مویک

چگونگی کیفیت ایر ۲ و ایر ۲ اس

مویک ایر ۲S با کیفیت ۵.۴k با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، ۴k با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و FHD با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری می کند. حداکثر رزولوشن ویدئوی مویک ایر دو  ۴k  ، ۶۰ فریم بر ثانیه است، اما در نمایه رنگی معمولی خود گزینه ۲۴۰ فریم در ثانیه برای FHD دارد. تصاویر HDR در Mavic Air 2 با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه برای همه رزولوشن ها محدود شده اند.

دوربین Air 2S دارای سه رنگ مختلف است. کیفیت استاندارد است اما محدوده دینامیکی زیادی در رنگ ها وجود ندارد، به خصوص زمانی که آن را در کنار Mavic Air 2 مقایسه کنید. با این حال، حالت های HLG و ۱۰ بیتی DLog محدوده رنگ و کیفیت بسیار خوبی را ارائه می دهند که به نظر می رسد. بهتر از Mavic Air 2  است.

همچنین هر دو پهپاد دارای دیافراگم ثابت f2.8 هستند. برای عکس های ثابت، Air 2S دارای یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی است در حالی که Mavic Air 2 می تواند تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی بگیرد.

یکی از چیزهای مهم که DJI توانسته با کوادکوپتر Air 2S برطرف کند، شیب دوربین است. اگر با هلی شات های قبلی DJI پرواز کرده باشید، می‌دانید که اگر به حالت sport بروید یا با سرعت بالا پرواز کنید، دوربین به موقعیت جدیدی کج می‌شود. اگر می خواهید یک عکس صاف ایجاد کنید، این امر می تواند خسته کننده باشد.با این حال، در DJI Air 2S، دوربین حتی با سرعت بیش از ۴۰ مایل در ساعت در زاویه صفر درجه باقی می ماند.

روش‌های نقشه‌برداری هوایی با ماژول RTK و PPK

مویک ایر از باند فرکانس دوگانه ۲.۴/۵.۸GHz پشتیبانی می کند و امکان پخش زنده تصاویر زنده ۷۲۰p را از حداکثر فاصله ۴ کیلومتری فراهم می کند در مقایسه با آن مویک ایر ۲ اس با فناوری ارتقا یافته Occusync 3.0 ارائه می‌شود که در مقایسه با مویک ایر ۲ دو کیلومتر برد اضافی به شما می‌دهد. برد ایر ۲ اس در مقابل برد ۱۰ کیلومتری Mavic Air 2، دوازده کیلومتر است. کیفیت تصویر نمایش زنده نیز از ۷۲۰p در Mavic Air 2 به ۱۰۸۰p در DJI Air 2S افزایش یافته است.

محدوده ISO

محدوده ISO ویدیویی ارائه شده در مویک ایر۲  ۱۰۰-۶۴۰۰ است که در مقایسه با مویک ایر ۱۰۰-۱۶۰۰ است. تنظیم ISO بالاتر باعث می شود Mavic Air 2 نسبت به نور واکنش بیشتری نشان دهد، که فیلم هایی با رنگ های زنده تر و کنتراست بهتر تولید می کند.

تفاوت H.265 ارائه شده در Mavic Air 2 و H.264 ارائه شده در Mavic Air

H.265 استانداردی از فشرده‌سازی ویدئو است که اطلاعات را با کارایی بیشتری پردازش می‌کند. این به سادگی به این معنی است که می‌توانید کیفیت ویدیوی بالاتری را در فضای ذخیره‌سازی و پهنای باند کمتر حفظ کنید، که زمانی که نیاز به آپلود و نمایش محتوای خود در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دارید، عالی است.

بررسی دقیق تر سری مویک ایر

در آخر این مقاله به مقایسه ی جز به جز سری مویک ایر، ایر ۲ و ایر ۲ اس در یک جدول می پردازیم .

نوع پهپاد مویک ایر مویک ایر ۲ مویک ایر ۲ اس
نوع سنسور  ۱/۲.۳inch CMOS  ۱/۲inch CMOS ۱inch CMOS
برد مسافتی ۴ کیلومتر ۱۰ کیلومتر ۱۲ کیلومتر
سیستم تشخیص مانع جلو ، عقب جلو،عقب،پایین بالا, پایین, جلو, عقب
مدت زمان پرواز ۲۱ دقیقه ۳۴ دقیقه ۳۱ دقیقه
لرزش گیر / گیمبال ۳ محوره ۳ محوره ۳ محوره
حداکثر بیت ریت ۱۰۰Mbps ۱۰۰Mbps ۱۵۰Mbps
قابلیت GPS بازگشت به خانه دارد دارد دارد
ماکزیمم سرعت ۶۸ کیلومتربرساعت ۷۲ کیلومتر در ساعت ۶۸ کیلومتربرساعت
مدت زمان شارژ باتری ۴۵ دقیقه ۶۰ دقیقه ۶۰ دقیقه
تفاوت FPV و DJI AVATA
بازگشت به فهرست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *