FPV, معرفی محصول جدید, مقایسه پهپاد

تفاوت FPV و DJI AVATA

تفاوت FPV , AVATA

تفاوت اف پی وی (fpv) و دی جی ای آواتا (dji dji avata)

از آنجایی که میدانید محصول جدید کمپانی dji avata شهریور ۱۴۰۰ به صورت رسمی معرفی  شد . کوادکوپتر دی جی ای آواتا در بین فضای مجازی و علاقمندان به سری Fpv  سر صدای بسیاری کرده و در این میان مقایسه هایی با پهپاد اف پی وی (fpv) به گوش میرسد به همین خاطر قصد داریم تا در این مقاله به توضیحات بیشتر درباره تفاوت این دو محصول بپردازیم پس تا انتهای این مقاله همراه بالوینگ باشید .

پهپاد FPV و AVATA

این دو مدل تفاوت های زیادی قطعا با یکدیگر دارند چه از لحاظ ظاهری چه قابلیت های فیلمبرداری و باتری و… دارند.

تفاوت ظاهری اف پی وی و اف پی وی آواتا

وزن کوادکوپتر اف پی وی ۷۹۵گرم هست و وزن پرنده جدید dji avata حدود ۴۹۰ گرم هست که با توجه به وزن  dji avata  پرنده کوچکتر نسبت به مدل قدیمی تر خود هست .

با توجه به تصاویر منتشر شده شکل قرار گیری بازو های دیجی ای آواتا با اف پی وی متفاوت هست بازو های dji avata  در کناره پایین پرنده و در یک راستا قرار گرفته و بازو های dji avata  کوتاه تر از fpv هست.

و در کنار ملخ ها برای dji avata محافظ ملخ قرار گرفته است.

تفاوت fpv و dji avata

تفاوت در ملخ ها

ملخ های fpv به صورت ۳ پره دارد ولی ملخ های dji avata به صورت ۵ پره می باشد.

dji avata , dji fpv

تفاوت دوربین fpv  و dji avata

دوربین آواتا  ۱/۱.۷-inch CMOS ، سنسور دیافراگم f/2.8 است و می تواند عکس هایی به بزرگی ۴۸ مگاپیکسل و فیلم هایی ۴k با سرعت ۶۰فریم بر ثانیه تصویر برداری کند.

مقایسه ریموت کنترل های DJI

دوربین dji fpv دارای سنسورCMOS 1/2.3اینچی ،سنسور دیافراگرام f/2.8 و می تواند عکس های به بزرگی ۱۲ مگاپیگسل و فیلم برداری با کیفیت ۴k با سرعت ۶۰ فریم  بر ثانیه تصویربرداری کند .

و گیمبال هر دو محصول fpv  و dji avata تک محوره هست .

جهت خنثی کردن لرزشگیر ها fpv از استابلایزر (گیمبال) تک محوره مکانیکی و دو محوره مکانیکی بهره برده شده ، dji avata  بیشتر به تثبیت کننده الکترونیکی چشمگیر DJI وابسته می باشد تا کیفیت تصویر به حد مطلوبی ارتقا یابد.تفاوت دوربین fpv و dji avata

سنسور عدم برخورد با مانع

دی جی ای اف پی وی آواتا دو سنسور رو به پایین و یک سنسور رو به عقب را مشاهده کنید که به سمت پایین زاویه دارد.

پرنده DJI FPV دارای سنسورهای دید جلو و پایین است که می تواند به طور خودکار اشیا را تشخیص داده و هنگام پرواز در حالت N کاهش یابد. با این حال ، هیچ عملکرد اجتناب خودکار وجود ندارد. با شناسایی موانع ، پرنده کند خواهد شد اما کاملاً متوقف نخواهد شد مگر اینکه توسط خلبان کنترل شود.

پرواز در فضای بسته

کوادکوپتر fpv امکان پرواز در فضای بسته را ندارد زیرا هم از لحاظ اندازه و هم سنسور های عدم برخورد با مانع ندارد قطعا در فضای بسته دچار مشکل می شوند .

اما dji avata در فضای بسته امکان پرواز دارد هم به دلیل سایز کوچک تر و هم به دلیل محافظ‌های پیشران داخلی که دارا می باشد.

یکی از دلایل قرار دادین محافظ ملخ در کنار طراحی dji avata به دلیل امنیت پرواز در فضای بسته می باشد.

5 کوادکوپتر دوربین دار برتر سال کدام است؟

تفاوت باتری ها

تایم پروازی هر دو پرنده تقریبا یکسان هست آواتا ۱۸ دقیقه و اف پی وی ۱۶ دقیقه است.

تفاوتی هم می توان در شکل ظاهری باتری ها دید.

تفاوت در پک ها

fpv همراه با ریموت کنترل و گاگلز ۲ همراه بود وموشن در پک کمبو قرار نداده بود ولی پک dji avata  همراه با موشن کنترل و عینک fpv avata همراه هست و کمپانی با این کوادکوپتر جدید قرار است عینک جدیدی معرفی کند.

جهت اطلاع از نحوه فروش دی جی ای آواتا و همچنین اطلاع از موجودی با مجموعه بالوینگ تماس بگیرید.

  • تلفن نمایندگیdji تهران :  88218996-021
  • آدرس نمایندگی اصلی dji : تهران – ونک – خیابان خوارزمی – ساختمان آسمان – نمایندگی دی جی آی ایران

مجموعه تخصصی بالوینگ ،” نمایندگی رسمی DJI ” در امارات و ایران و تنها مجموعه ارائه کننده ” گارانتی اصلی ” شرکت dji در ایرانبا بالوینگ هر شخصی می تواند بال پرواز داشته باشد با ما لذت پرواز را تجربه کنید…

 

بازگشت به فهرست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *