دسته‌بندی نشده, معرفی اصطلاحات حوزه هوافضا, معرفی محصول جدید, مقایسه پهپاد

تفاوت هلیشات و کوادکوپتر

قبل از این که به تفاوت هلیشات و کوادکوپتر بپردازیم بهتر است در ابتدا پایه هلیشات و کوادکوپتر را بشناسیم ، پس تا انتهای این مقاله همراه بالوینگ باشیید .

پایه هلیشات و کوادکوپتر چیست ؟

قبل از این که وارد بحث تفاوت بین هلی شات و کوادکوپتر شویم باید درباره پایه هلیشات و کوادکوپتر صحبت کنیم ، بحثی که در این جا به وجود می آید تعریف مولتی روتر میباشد

مولتی روتر چیست؟

مولتی روتر ها درواقع یک نوع هلکوپتر میباشد که برای پرواز نیاز به ۴ موتور است ، همچنین این پرنده ها به صورت عمودی هم قادر به پرواز هستند و برای تیکاف و لندینگ دیگر نیاز به فضای خالی نخواهید داشت . همچنین کوادکوپتر ها نوعی از مولتی روتر ها به حساب می ایند .

مولتی روتر ها

کوادکوپتر چیست ؟

دسته ای از هلیکوپتر ها میباشد که به وسیله تعدادی از موتور ها شروع به پرواز میکنند در واقع کوادکوپتر ها نوعی از مولتی موتور ها عمودی میباشند . شاید براتون جالب باشه برای اولین بار کوادکوپتر ها توسط چه کسی ساخته شد ، در واقع اولین کوادکوپتر ها توسط ارتش آمریکا ساخته شد و برای اولین بار به عنوان پرنده های بدون سرنشین شناخته شد و به بازار عرضه گردید

کاربرد کوادکوپتر ها چیست؟

کوادکوپتر ها در زمینه های مختلفی قابل استفاده میباشند مثل تصویربرداری های هوایی ، سم پاشی ، مسیریابی ، امداد نجات ، شناسایی محیط و نقشه برداری و … کاربرد دارد . همچنین یکی از عوامل موثردر این پرنده ها این است که برای تیکاف و لندینگ نیاز به باند پروازی ندارد .

معرفی مویک 3 پرو
فرق بین هلیشات و کوادکوپتر

هلیشات چیست ؟

از آنجایی که از اسمش پیداست هلی شات از دو کلمه هلی و شات تشکیل شده است ، هلی مخفف کلمه هلیکوپتر میباشد و شات به معنای عکس برداری میباشد به طور کلی بخواهیم بگوییم هلیشات ، کوادوپتری میباشد که عمل تصویر برداری انجام میدهد که برای عکس و فیلم برداری طراحی و قابل استفاده میباشند .

قیمت هلیشات

تفاوت هلی شات و کوادکوپتر

سوالی که ممکن براتون پیش بیاد اینه که آیا هر کوادکوپتری یک هلیشات است ؟

خیلی ها گمان میکنند که هر پرنده دوربین داری هلیشات میباشد ، در واقع هلیشات از استاندارد های مشخصی برخوردار است ، هلیشاتی که این استاندارد ها را نداشته باشد میتوان گفت کوادکوپتر می باشد . در ادامه به ویژگی های هلیشات خواهیم پرداخت

هلیشات ها از گیمبال پیشرفته ای برخوردار هستند

در یک هلیشات داشتن گیمبال یا همان استابلایزر از الزامات پرنده میباشد که وجود آن در هلیشات باعث میشود بدون هیچ لرزشی ویدیو های با کیفیت را به ثبت برسانید .

گیمبال هلیشات

گیمبال چیست ؟

گیمبال دستگاه ساده ای میباشد که در حین فیلم برداری به شما کمک میکند تا دوربین تکان نخورد و از لرزش ها حین فیلم برداری جلوگیری کند ، همچنین گیمبال ها انواع مختلفی دارند که شامل گیمبال تک محوره ، گیمبال دو محوره ، گیمبال سه محوره میباشد .

در گیمبال تک محوره اتفاقی که میافته فقط لنز دوربین به سمت پایین تغیر میدهد در گیمبال دو محوره تصویر را در دو جهت عمودی و چرخشی ثابت نگه میدارد و در گیمبال سه محوره میتواند دوربینرا در سه جهت ثابت نگه دارد.

مقایسه مویک 2 پرو و مویک 3

حداقل کیفیت دوربین هلیشات ها دارای رزولوشن ۱۰۸۰ میباشد

دیگر تفاوت کوادکوپتر و هلیشات در کیفیت دوربین میباشد ، هلیشات ها دارای یک دوربین با رزولوشن ۱۰۸۰ میباشد که شامل دوربین هایی با کیفیت خیلی بالا یا FULL HD میباشد همچنین بعضی از هلیشات ها دارای دو یا چند دوربین میباشند که در آن صورت پرنده قادر است تصاویری با کیفیت بالاتری به ثبت برساند .

کیفیت دوربین هلیشات

مجهز به سنسور ارسال تصویر پایدار

شما میتوانید به راحتی هلیشات از طریق wifi به دوربین یا تبلت متصل نمایید تا بتوانید در حین پرواز تصاویر را به صورت زنده مشاهده نمایید .

هلیشات بخرم یا کوادکوپتر؟

به بیان کلی با توجه به گفته های بالا هلیشات پرنده ای مناسب برای تصویر برداری های هوایی میباشد اما کوادکوپتر برای استفاده شخصی و سرگرمی مورد استفاده قرار میگیرد و همیشه دوربین ندارد و همچنین چون کوادکوپتر ها برای فیلم برداری و تصویر برداری ساخته نشده فاقد کیفیت دوربین بالایی میباشند . همچنین کوادکوپتر هایی که برای پرواز ساخته شده اند قدرت پروازی خیلی بالا و مناسبی دارند . جالا شما باید براساس نیازتان نتیجه گیری کنید که کدوم را خریداری نمایید .

  • تلفن نمایندگیdji تهران :  ۸۸۲۱۸۹۹۶-۰۲۱
  • آدرس نمایندگی اصلی dji : تهران – ونک – خیابان خوارزمی – ساختمان آسمان – نمایندگی دی جی آی ایران

 

مجموعه تخصصی بالوینگ ،” نمایندگی رسمی DJI ” در امارات و ایران و تنها مجموعه ارائه کننده ” گارانتی اصلی ” شرکت dji در ایران

  با بالوینگ هر شخصی می تواند بال پرواز داشته باشد با ما لذت پرواز را تجربه کنید…

قیمت مویک مینی 3 پرو

 

بازگشت به فهرست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *