مقایسه پهپاد

مقایسه مویک ۲ پرو و فانتوم ۴ پرو

مویک 2 پرو

یکی از مهمترین چالش های اصلی خریداران انتخاب کوادکوپتر دوربین دار از میان مدل های موجود است. از مهمترین و محبوب ترین پهپادهایی که می توان به آن اشاره نمود، مویک ۲ پرو و فانتوم ۴ پرو است که به عنوان دو مدل از بهترین تولیدات کمپانی دی جی آی در نظر گرفت و با استقبال بی نظیری از جانب خریداران مواجه شده اند. به همین منظور با توجه به استقبال بی نظیر بسیاری از خریداران در خرید فانتوم ۴ پرو و پهپاد مویک ۲ پرو به بررسی مقایسه ای این دو کوادروتور می پردازیم.

مقایسه مویک 2 پرو و فانتوم 4 پرو

برتری مویک ۲ پرو در طراحی

در مقایسه دو پهپاد مویک ۲ پرو و فانتوم ۴ پرو می توان به تفاوت در ارگونومی و طراحی این دو مدل اشاره نمود. مویک ۲ پرو در مقایسه با فانتوم ۴ پرو از مهندسی ساخت پیشرفته تری بهره می برد. به طور کلی مویک ۲ پرو با توجه به قابلیت تاشوندگی به راحتی می توانید پس از پرواز بال های پرنده را جمع کرده و در یک کیف یا فضای کوچک آن را حمل و نگهداری نمود. دوربین فانتوم ۴ در زیر آن به صورت معلق بر روی یک مانت گیمبال سه محوره نصب شده در حالیکه دوربین مویک در جلوی آن قرار گرفته و قابلیت چرخش کمتری را دارد.

مقایسه مویک 2 پرو و فانتوم 4 پرو

برتری فانتوم ۴ پرو نسبت به مویک ۲ پرو

از مهمترین قابلیت های هر کوادکوپتر می توان به کیفیت دوربین آن اشاره نمود به طور کلی پهپادی که دوربین خوب و با کیفیتی نداشته باشد به هیچ عنوان نمی توان به عنوان پهپادی خوب در نظر گرفت. هر دو کوادروتور مویک ۲ پرو و فانتوم ۴ از دوربین های با کیفیتی بهره می برند که تنها می توان به تفاوتی جزئی در آنها اشاره نمود. دوربین های نصب شده در هر دو کوادروتور دارای سنسور ۱ اینچی CMOS با مگا پیکسل ۲۰ می باشند، لنزهای نصب شده در هر دو دوربین از نوع ۲۴ میلی متر با فوکوس اتوماتیک و زاویه دید ۸۴ درجه می باشد. تنها تفاوت جزئی که می توان به آن اشاره نمود این است که یکی از مشکلات اساسی در مویک ۲ پرو عدم وجود توانایی ضبط ۴K با۶۰ فریم در ثانیه است.

مقایسه مویک مینی 3 و مویک ایر 2
مقایسه مویک 2 پرو و فانتوم 4 پرو

علاوه بر این مویک ۲ پرو از قابلیت C4K که به نام ۴K DCI نیز شناخته می شود  و بیشتر برای تصویربرداری های حرفه ای و سینمایی مورد استفاده قرار می گیرد، برخوردار نیست. از دیگر مشکلاتی که در مویک ۲ موجود نمی باشد قابلیت Global shutter است که عدم وجود این ویژگی کار را برای کسانی که قصد تصویربرداری با سرعت بالا را دارند مشکل می سازد.

این قابلیت در فانتوم ۴ پرو امکان نقشه برداری خودکار را فراهم آورده و نقشه های با استفاده از تصاویری که به صورت مکرر و پشت سر هم گرفته می شوند ایجاد می گردد. با توجه به اینکه قابلیت Global shutter در مویک ۲ پرو وجود ندارد، دقت زیادی در نقشه برداری هوایی این کوادکوپتر وجود ندارد.

برتری مویک ۲ پرو نسبت به فانتوم ۴

با توجه به اینکه مویک ۲ پرو از قابلیت های تصویربرداری ۴k و global shutter  برخوردار نیست، اما با اینحال قابلیتهای دیگری از قبیل تایم پروازی و دامنه پروازی بیشتری برخوردار است. هر دو محصول دارای باتری لیتیومی است که تفاوت زیادی در ظرفیت متفاوتی هستند. فانتوم ۴ پرو به دلیل وزن بیشتر روتورهای آن نیاز به خروجی بیشتری از این باتری دارند تا بتوانند وزن این پرنده را تحمل کنند. باتری مویک ۲ از نوع ۴ سل با ولتاژ ۱۴.۴۷ و ظرفیت ۳۹۵۰میلی آمپر بوده در حالی که نمونه به کار گرفته شده برای فانتوم ۴ پرو از نوع چهار سل با ظرفیت ۵۸۷۰ میلی امپر می باشد. بنابراین هر دو پرنده از زمان پرواز یکسان ۳۱ دقیقه بهره می برند. زمان لازم برای شارژ باتری ۱ ساعت می باشد و به صورت خشابی در هلی شات قرار می گیرند.

مقایسه کوادکوپتر مویک ایر 2 با مویک 2پرو
مقایسه مویک 2 پرو و فانتوم 4 پرو

مقایسه برد مسافتی مویک ۲ پرو  و فانتوم ۴ پرو

از دیگر ویژگی های بارز دو پرنده برد مسافتی آنها است که به کاربر امکان پرواز تا فاصله چند هزار متر را می دهد. برد مسافتی مویک ۲ پرو ۸ کیلومتر در حالی که برد مسافتی فانتوم ۴ پرو ۷ کیلومتر می باشد.

گیمبال سه محوره

در مورد توانایی کواکوپتر مویک ۲ پرو و فانتوم ۴ پرو در برقراری بالانس دوربین به ویژه در هنگام روشن بودن سیستم تشخیص مانع باید گفت که در هر دو پهپاد می توان از یک گیمبال سه محوره بسیار کارآمد استفاده کرد. دوربین دو پهپاد تصاویری بسیار نرم با حرکاتی آرام به همراه را با استفاده از لرزشگر سه محوره ثبت می کند و در هنگام عبور از موانع از به وجود آمدن انحراف در زاویه دوربین جلوگیری کند و تصاویری که توسط دوربین دو پرنده ثبت می شود با کیفیت خواهد بود.

مقایسه مویک 2 پرو و فانتوم 4 پرو

سیستم اجتناب از مانع

هر دو هلی شات مویک ۲ پرو و فانتوم ۴ پرو از سیستم ایمنی برخوردار می باشند. سنسورهای تعبیه شده در بدنه کوادکوپتر قادر به تشخیص موانع از فاصله بسیار دور می باشند.

مقایسه مویک 2 پرو و فانتوم 4 پرو

موقعیت یاب ماهواره ای

مکان یاب ماهواره ای از ویژگی خوب دو پرنده مویک ۲ و فانتوم ۴ پرو می باشد.

با این قابلیت، ویژگی‌های دیگر از قبیل بازگشت اتوماتیک، دنبال کردن سوژه و پرواز روی مسیر دلخواه میسر خواهد شد.

موقعیت‌یاب ماهواره مختصات طی‌شده را در حافظ ذخیره نموده و مواقع نیاز می‌توانید با پرنده را به محل پرواز بازگردانید.

مقایسه مویک 2 پرو و فانتوم 4 پرو

مهمترین نکات در مقایسه مویک ۲ پرو با فانتوم ۴ پرو :

  • گیمبال استفاده شده در مویک ۲ پرو از پایداری و لرزش کمتری برخوردار است.
  • مویک ۲ پرو با قابلیت ۴K HQ در این حالت فقط از قسمت مرکزی سنسور برای ضبط فیلم استفاده می‌شود.
  • امکان فیلمبرداری ۴K در مویک دو وجود دارد، چرا که لنزهای بی‌نظیری در ساخت این کوادکوپتر استفاده شده‌اند.
مقایسه مویک 2 پرو و مویک 3

اکسسوریهای داخل پیکج

لوازم جانبی که درون پیکج فانتوم ۴ پرو و مویک ۲ پرو موجود است شامل موارد ذیل است:

کوادکوپتر مویک ۲ پرو:

رادیو کنترل، باتری لیپو، جعبه شارژ باطری، شارژر، ۳ جفت ملخ، کیف محصول، دفترچه راهنما و …

مقایسه مویک 2 پرو و فانتوم 4 پرو

کوادکوپتر فانتوم ۴ پرو :

رادیو کنترل، باتری لیپو، جعبه شارژ باطری، شارژر، ۳ جفت ملخ، کیف محصول، دفترچه راهنما و …

مقایسه مویک 2 پرو و فانتوم 4 پرو

مقایسه مویک ۲ پرو با فانتوم ۴ پرو : بررسی کلی

مقایسه مویک 2 پرو و فانتوم 4 پرو
مقایسه مویک 2 پرو و فانتوم 4 پرو
مقایسه مویک 2 پرو و فانتوم 4 پرو

به طور کلی باید گفت:

برای خرید کوادکوپتر ابتدا قابلیت‌های پرنده را بررسی و با توجه به نیاز اقدام به خرید هلی‌شات مورد‌نظر خود نمایید.

برای مشاوره تخصصی می توانید با مجموعه بالوینگ که به طور تخصصی ارائه کننده محصولات Dji در ایران می باشد تماس بگیرید و از مشاوره های تیم فنی مجرب خود در این زمینه بهرمند شوید همچنین شما می توانید به صورت حضوری به نمایشگاه دائمی محصولات dji در تهران-ونک مراجعه کنید تا از نزدیک محصولات کمپانی dji در بالوینگ BalWing مشاهده کنید تا بتوانید بهترین انتخاب از بین محصولات دی جی آی داشته باشید.

با بالوینگ هر شخصی می تواند بال پرواز داشته باشد با ما لذت پرواز را تجربه کنید…

بازگشت به فهرست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *