معرفی اصطلاحات حوزه هوافضا, مقایسه پهپاد

خرید کوادکوپتر دوربین دار | قیمت پهپاد دوربین دار ۲۰۲۴

انواع کوادکوپتر دوربین‌دار پهپاد

کوادکوپتر یا Drone (درون) ، هواپیماهای بدون سرنشینی هستند که در گذشته تنها برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و ورود صنعت تصویربرداری به این عرصه، شاهد پیدایش کوادکوپتر دوربین‌دار هستیم که نه تنها دید جدیدی از دنیای پیرامون‌ در اختیار ما می‌گذارند، بلکه با تصاویر خارق‌العاده و بی‌نظیر خود توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در این صنعت پیدا کنند.

عرضه‌ی گسترده‌ی این کوادکوپترها خبر خوبی برای افرادی است که تمایل دارند کواد کوپتر شخصی خود را داشته باشند. امروزه این پهپاد ها برای اهداف مختلفی استفاده می‌شوند. در نتیجه اگر به دنبال خرید پهپاد مناسب برای خود هستید، طبیعی است که کمی دچار سردرگمی شوید.

مجموعه تخصصی بالوینگ معتبرترین سایت خرید کواد کوپتر دوربین‌دار اینجاست تا شما را در جهت انتخاب هرچه صحیح‌تر برای خرید پهپاد شخصی‌تان راهنمایی کند. در ادامه به معرفی و کاربردهای مختلف کوادکوپتر دوربین‌دار DJI پرداخته‌ایم.

 

    • انواع کوادکوپتر دوربین دار
    • پهپاد بال ثابت
    • پهپاد مولتی روتور
    • پهپاد تلفیقی
    • کاربرد پهپاد دوربیندار
    • هلیشات یا هلی‌کم
    • کوادکوپتر نقشه‌برداری
    • کوادکوپتر نظامی 
    • کوادکوپتر سمپاش 

 

 

انواع و مدل های پهپاد دوربین دار

 

انواع کوادکوپتر دوربین دار

پهپادهای دارای دوربین را از نظر آناتومی ساخت می‌توان به سه دسته‌ی زیر تقسیم‌بندی کرد :

 

    • پهپاد بال ثابت
    • پهپاد مولتی روتور
    • پهپاد تلفیقی

 

 

پهپاد بال ثابت

این نوع از کوادکوپترها به مانند هواپیماها هستند و از بال‌های ثابت برای پرواز استفاده میکنند. طی‌کردن مسافت‌های طولانی در حدود ۵۰۰ هکتار، سرعت و ارتفاع زیاد از مزایای پهپادهای بال ثابت است. البته نباید فراموش کرد که این مدل از کواکوپترها دارای معایبی نیز هستند. که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کردیم :

 

    • عدم توانایی پرواز ایستا
    • هدایت پذیری مشکل‌تر نسبت به دیگر پهپادها
    • نیاز به باند برای فرود و برخاست
    • شرایط نگهداری سخت‌تر
    • گرانتر بودن نسبت به پهپاد مولتی روتور

 

 

کوادکوپتر بال ثابت

 

پهپاد مولتی روتور

پهپادهای مولتی روتور از انواع پرکاربرد کوادکوپترها هستند. این مدل با استفاده از چندموتور به صورت همزمان، نیروی کافی برای پرواز پهپاد را فراهم می‌کنند. اندازه کوچک و کنترل عالی آن‌ها، پهپادهای مولتی روتور را به بهترین انتخاب برای عکاسی هوایی تبدیل می‌کند.

از معایب آن‌ها میتوان به زمان پرواز کم اشاره کرد. زمان پرواز پهپاد مولتی روتور امروزی تقریبا بین ۲۰ الی ۴۰ دقیقه است. درصورت نیاز به زمان پرواز بیشتر، احتمالا نیاز به خرید چند باتری اضافه پیدا خواهید کرد!

معرفی مویک 3 پرو

البته که این دسته از کوادکوپترها به سبب قدرت مانور بالایی که دارند از محبوب‌ترین پهپادها به شمار می‌روند.

از دیگر مزایای آن‌ها می‌توان به :

– پرواز ایستا

– گردش درجا

– حرکت به چپ و راست

– افزایش یا کاهش ارتفاع درجا

اشاره کرد.

 

کوادکوپترهای مولتی روتور

 

پهپاد تلفیقی

این دسته از کوادکوپترها را می‌توان از بهترین و کامل‌ترین پهپادهایی دانست که وارد بازار شده‌اند. این دسته نیز مانند هواپیماها دارای ظاهری با دو بال هستند. همچنین روی هر بال میله‌ای وجود دارد که موتورهای فعال رو آن‌ها قرار گرفته‌اند. این کوادکوپترها مسافت بیشتر و زمان پرواز پهپاد بال ثابت را با قابلیت برخاستن عمودی دستگاه های مولتی روتور ترکیب کرده‌اند. درنتیجه نیاز به فضای بزرگ برای فرود و برخاستن کوادکوپتر بال ثابت را از بین برده‌اند. این دسته از کوادکوپتر دوربین دار برای نقشه برداری، بازرسی خطوط برق، نظارت، کشاورزی و عملیات نجات طراحی شده اند. البته این کوادکوپترها برای افراد مبتدی مناسب نیستند و می‌توان آن‌ها را در دسته‌ی پهپادهای گران قیمت قرار داد.

 

پهپاد تلفیقی DJI

 

کاربرد کوادکوپتر دوربیندار

پهپادها در اندازه ها، قابلیت ها و مدل های بسیار متنوعی از پهپادهای کوچک تفریحی گرفته تا پهپادهای کنترلی و نظارتی عرضه می شوند. به طور کلی پهبادها را از نظر کاربردهای متفاوتی که با یکدیگر دارند میتوان به ۴ دسته‌ تقسیم‌بندی کرد :

 

    1. هلیشات یا هلی‌کم
    2. کوادکوپتر نقشه‌برداری
    3. کوادکوپتر نظامی 
    4. کوادکوپتر سمپاش 

 

 

هلیشات کوادکوپتر تصویربرداری

 

پهپاد تصویربرداری (هلیشات یا هلی کم)

در ابتدای امر باید گفت لغات هلیشات یا هلی‌کم، لغات ساختگی هستند! این لغات تنها در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، این دسته از کوادکوپترها، دسته‌ای از پهپاد مولتی روتور هستند که به صورت حرفه‌ای برای تصویر برداری هوایی‌ استفاده می‌شوند.

این کواکوپترهای دوربین‌دار، امروزه محبوبیت قابل توجهی بین عکاسان و فیلمبرداران پیدا کرده‌اند. اگرچه تصویربرداری هوایی برای عده‌ای تنها یک تفریح به حساب می‌آید. اما نباید فراموش کرد به لطف پیشرفت تکنولوژی روز افزون این کواکوپترها، یک فرصت استثنایی برای عکاسان و فیلمبرداران به وجود آمده است تا با تلفیق هنر خود با قابلیت پرواز این پرنده‌ها، اقدام به کسب درآمد از آن کنند.

بی شک بهترین کوادکوپترهای امروزی را می‌توان محصولات DJI دانست. به طور کلی، تمامی پهپادهای این شرکت دارای دوربین بوده و درحال حاضر در زمینه‌های مختلفی همچون تصویربرداری سینمایی، نقشه‌‌برداری، صنعتی، نظامی و … فعالیت دارد. گفتنی‌ است که محصولات مویک و فانتوم این کمپانی به دلیل قیمت معقول و منطقی که دارند در کشور ما نیز به محبوب‌ترین و پرطرفدارترین برند کواکوپترهای دوربین‌دار تبدیل شده‌اند.

در ادامه به معرفی برخی از کوادکوپتر دوربین‌ دار شرکت DJI که در صنعت تصویربرداری بیشتر استفاده می‌شوند، پرداخته‌ایم.

 

کوادکوپتر دوربین دار برای عکاسی و فیلمبرداری

 

مویک ۳ پرو | DJI Mavic 3 Pro

خلق تصاویر خارق‌العاده با دوربین CMOS Hasselblad 4/3 توسط مویک ۳ پرو، تجربه‌ای فراموش شدنی و لذت بخش را برای شما به ارمغان می‌آورد. مویک ۳ پرو اولین کوادکوپتر سه دوربین کمپانی DJI و قوی‌ترین پهپاد در این دسته است. دوربین استفاده شده در این پهپاد دارای کیفیت ۱۲، ۲۰ و ۴۸ مگاپیکسلی است. این دوربین به شما امکان ضبط ویدیو با کیفیت ۵.۱K با سرعت ۷۵ فریم بر ثانیه را می‌دهد. ۴۳ دقیقه زمان پرواز و سنسور عدم برخورد همه جانبه این پهپاد پروازی امن و طولانی را برای تصویربرداران امکان‌پذیر کرده‌است.

مقایسه دِرونهای سری مویک

برای اطلاعات بیشتر و خرید این کوادکوپتر دوربین‌دار می‌توانید با کارشناسان مجموعه بالوینگ تماس بگیرید.

مجموعه تخصصی بالوینگ ،” نمایندگی رسمی DJI ” در امارات و ایران و تنها مجموعه ارائه کننده ” گارانتی اصلی ” شرکت dji در ایران

 

خرید مویک ۳ پرو DJI Mavic 3 pro

 

مویک ایر ۲ اس | DJI Air 2S

مویک ایر ۲اس را می‌توان پرفروش‌ترین مدل در حوضه عکاسی و فیلم‌برداری دانست. اگر به دنبال یک پهپاد در رنج قیمت متوسط می‌گردید، در انتخاب ایر ۲ S شک نکنید! از ویژگی‌های این کوادکوپتر، حسگر دوربین CMOS 1  اینچی ۲۰ مگاپیکسلی و قابلیت تصویر برداری ۴K تا ۶۰ فرین بر ثانیه است. از سوی دیگر، امکان تصویربرداری واضح و شفاف این پهپاد در تاریکی شما را شگفت‌زده خواهد کرد!

 

مویک ایر ۲ اس DJI air 2s

 

مینی ۴ پرو | DJI Mavic Mini 4 Pro 

یکی دیگر از پهپاد دوربین‌دار مناسب برای عکاسان و فیلمبرداران، مویک مینی ۴ پرو است. این پهپاد اولین کواد کوپتر از سری مینی است که از سنسورهای عدم برخورد همه جانبه بهره می‌برد. دوربین این کوادکوپتر با سنسور CMOS 1/1.3با ISO دوگانه و دیافراگم ثابت F1.7، می‌تواند تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی خلق کند.لازم به ذکر است، مویک مینی ۴ پرو توانایی تصویربرداری هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی را داراست. همچنین قابلیت برنامه ریزی پروازها و کروز کنترل در این کوادکوپتر در دسترس است. مویک مینی ۴ پرو یکی دیگر از انتخاب‌های مناسب در رنج قیمتی متوسط است.

 

dji mavic mini 4 pro مویک مینی ۴ پرو

 

کوادکوپتر نقشه‌برداری ( فتوگرامتری )

به تهیه نقشه از روی عکس‌های هوایی که عمدتا به کمک پهپادها گرفته می‌شوند، فتوگرامتری می‌گویند. به جرعت میتوان گفت بیش از ۹۰٪ نقشه های امروزی، به کمک پهپادها و تصاویری که در اختیار ما قرار می‌دهند، حاصل می‌شوند. امروزه کوادکوپترهای متنوعی برای انجام نقشه‌برداری توسط مهندسان استفاده می‌شوند. ما در ادامه سعی کردیم تا چند مدل از بهترین کوادکوپترهای دوربین‌دار که محبوبیت بیشتری در این دسته دارند کسب کرده‌اند را معرفی کنیم.

 

کوادکوپتر نقشه‌برداری ( فتوگرامتری )

 

اینسپایر ۲ | DJI Inspire 2

مسلما کوادکوپتر Inspire 2 را می‌توان یک انتخاب عالی برای نقشه‌برداری دانست. از ویژگی‌های منحصر به فرد آن می‌توان به پشتیبانی از حالت‌های فیلمبرداری ۵.۲K، فرمت ProRes و CinemoaDNG اشاره کرد. همچنین موارد دیگر مانند استفاده از دوربین داخلی دارای قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه و تکنولوژی پیشرفته جلوگیری از برخود با مانع، این هواپیمای بدون سرنشین را به یکی از خاص‌ترین و البته گران قیمت‌ترین پهپادهای حال حاضر تبدیل می‌کند.

تفاوت مویک مینی 3 و مویک مینی 2

 

inspire 2 اینسپایر ۲

 

مویک ۲ پرو | DJI Mavic 2 Pro

اگر به دنبال یک کوادکوپتر برای نقشه‌برداری هوایی در مناطق با موانع زیاد یا ساختمان‌های بلند هستید، بدون شک پیشنهاد ما به شما مویک ۲ پرو است. زمان پرواز طولانی و برد فوق‌العاده این پهپاد در کنار دوربین CMOS ½.۳ اینچی این کوادکوپتر، آن را به یک انتخاب عالی در زمینه نقشه‌برداری هوایی تبدیل می‌کند.

 

مویک ۲ پرو mavic 2 pro dji

 

فانتوم ۴پرو | DJI Phantom 4 pro

ایده‌آل‌ترین گزینه‌ی کوادکوپترهای دوربین‌دار برای فتوگرامتری را می‌توان فانتوم ۴ پرو را دانست. با وجود معرفی کوادکوپترهای جدید کمپانی DJI مانند مویک ایر۳ و مویک ۳ پرو، همچنان پهپادهای فانتوم ۴ پرو و معمولی در بین مهندسان از محبوبیت و طرفداران زیادی برخوردارند. تصویربرداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و عکسبرداری ۲۰ مگاپیکسلی در کنار لرزشگیری فوق‌العاده این کوادکوپتر، سبب آن شده تا حتی در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی با تصاویری واضح و باکیفیت شما را شگفت‌زده کند!

لازم به ذکر است این کوادکوپتر دوربین‌دار دارای اتوماسیون است که برای فتوگرامتری ضروریست.

 

phantom 4 pro فانتوم ۴ پرو

 

کوادکوپترهای نظامی

پهپادهای جنگی یا نظامی دسته‌ای دیگر از هواپیماهای بدون سرنشینی هستند که برای مقاصد جنگی و نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از اهداف آن‌ها می‌توان به نظارت و شناسایی، پشتیبانی لجستیک، حمله نظامی و … اشاره کرد.

بدیهی است که این پهبادها مجهر به دوربین‌های فوق پیشرفته، رادارهای نظامی و انواع سلاح ها هستند.

 

 

کوادکوپتر سمپاش

پیشرفت تکنولوژی همواره در جهت ساخت زندگی بهتر و آسان‌تر برای انسان‌ها است. صد البته صنعت کشاورزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. امروزه هواپیماهای بدون سرنشین از فناوری‌های انقلابی در کشاورزی به شمار می آیند. که پهپاد سمپاش به عنوان مثال می‌توان به انجام کارهایی نظیر سمپاشی، پاشش کودهای مایع و همچنین ارسال تصاویر مزرعه، وضعیت محصول، دفع آفات و نیاز به آبیاری اشاره کرد.

 

خرید سمپاش t40

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده و با توجه به موضوعاتی که عنوان شد، برای خرید بهترین تصمیم را بگیرید .

جهت اطلاع از نحوه فروش همچنین اطلاع از موجودی با مجموعه بالوینگ تماس بگیرید.

 

    • تلفن نمایندگی dji تهران :  ۸۸۲۱۸۹۹۶-۰۲۱
    • آدرس نمایندگی اصلی dji : تهران – ونک – خیابان خوارزمی – ساختمان آسمان – نمایندگی دی جی آی ایران

 

مجموعه تخصصی بالوینگ ،” نمایندگی رسمی DJI ” در امارات و ایران و تنها مجموعه ارائه کننده ” گارانتی اصلی ” شرکت dji در ایران

با بالوینگ هر شخصی می تواند بال پرواز داشته باشد با ما لذت پرواز را تجربه کنید

بالوینگ ، بالِ پرواز شما….

 

بازگشت به فهرست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *