مقایسه پهپاد, مویک مینی

مقایسه مویک مینی ، مینی ۲ ، مینی SE

مقایسه مویک مینی se
مقایسه مویک مینی

از انجایی که سری خانواده مینی تشابه زیادی بهم دارند و به تازگی هم کوادکوپتر مینی SE ازمحصول دیگه از کمپانی DJI به این خانواده مینی ها اضافه شده ، این محصول با که هنوز رونمایی نشده اما سرصدای زیادی کرد .

این محصول به دلیل شباهت با مینی و مینی ۲ ، برای یک سری از مخاطبین عزیز سوالاتی پیش اورده و انتخاب را سخت تر کرده است . یکی از سوالات متداول آن است این محصولات چه تفاوتی باهم دارند و چه محصولی از دسته مینی ها از لحاظ کیفیت و قیمت مناسب ترمی باشد؟

به همین جهت محموعه تخصصی بالوینگ به عنوان نمایندگی رسمی DJI در امارات قصد دارد در این مقاله به مقایسه این ۳ محصول مویک مینی ، مینی ۲ ، مینی SE بپردازد تا پاسخگو سوالات شما مخاطبین عزیز بالوینگ باشد پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

در این مقاله راجع به کلیدی ترین فاکتور های مهم در مقایسه این سه کوادکوپتر خواهم پرداخت ، عناوین مذکور به شرح زیر می باشند :

  • مقایسه مشخصات ظاهری
  • مقایسه کیفیت فیلم برداری
  • مقایسه کیفیت تصویربرداری
  •  

تفاوت های مویک مینی ، مینی ۲ ، مینی SE

برای تصمیم گیری جهت خرید و مقایسه مویک مینی ، مینی ۲ ، مینی اس ای ما در این مقاله به یک سری تفاوت های این ۳ محصول خواهیم پرداخت .

تفاوت های ظاهری مویک مینی ، مینی ۲ ، مینی اس ای

از انجایی که میدانید مویک مینی و مینی ۲ از نظر ظاهری باهم هیچ تفاوت چشم گیری ندارند که در عکس زیر هم قابل مشاهده است.

  وزن ابعاد (حالت بسته) ابعاد (حالت باز)
مویک مینی ۲۴۹ g ۱۴۰*۸۱*۵۷ mm ۱۵۹*۲۰۲*۵۵ mm
مینی ۲ ۲۴۹ g ۱۳۸*۸۱*۵۸ mm ۱۵۹*۲۰۳*۵۶ mm
مینی se ۲۴۹ g ۱۴۰*۸۱*۵۷ mm ۱۵۹*۲۰۲*۵۵ mm

با توجه به جدول فوق ، مشاهده می کنید که این سه پرنده از لحاظ وزن و ابعاد بسیار به یکدیگر شبیه می باشند و تمایز قابل توجهی به چشم نمیخورد.

مقایسه مینی ، مینی 2، مینی اس ای

راجب مویک مینی اس ای هم باید به شما مخاطبین عزیز بالوینگ عرض شود که از نظر ظاهر ، فرقی با مینی ۱ و مینی ۲ ندارد حتی احتمال این که در هنگام خرید دچار اشتباه شوید زیاد است پس بهتره هنگام خرید محصول مورد نظرتان از کارشناسان بالوینگ کمک بگیرید تا دچار مشکلی نشوید .

بررسی دو کوادکوپتر مویک ایر2 و فانتوم 4 پرو

از لحاظ ابعاد و اندازه هم ، این سه محصول سری مینی تفاوتی باهم ندارند و هر سه زیر ۲۵۰ گرم وزن دارند. لازم به ذکر است این میزان وزن (۲۴۹ گرم) مزایای بالایی به همراه دارد ، از جمله حمل و نقل آسان و عدم نیاز به مجوز پرواز. (البته لازم به ذکر است در ایران جهت پرواز داخل شهر نیاز به مجوز خواهید داشت)

پس تا این جا به شباهت های ظاهری زیاد این ۳ محصول پی بردید که از نظر ظاهر و اندازه یکسان هستند و تفاوت چشم گیری ندارند.

تفاوت کیفیت فیلم برداری در مویک مینی ، مینی ۲ ، مینی اس ای

از انجایی که میدانید از ویژگی های بارز مویک مینی کاربری آسان است ، که البته این قابلیت در دیگر ورژن های سری مینی ( یعنی dji mini 2 و dji mini se ) همچنان حفظ شده است. اما یکی از تفاوت های قابل توجه در سری مینی کیفیت دوربین آن ها میباشد . به جدول زیر توجه کنید.

  مینی ۱ مینی ۲ مینی SE
کیفیت فیلم برداری
(video resolution)
۲.۷K:
۲۷۲۰×۱۵۳۰ ۲۴/۲۵/۳۰ p
FHD:
۱۹۲۰×۱۰۸۰ ۲۴/۲۵/۳۰/۴۸/۵۰/۶۰ p
۴K:
۳۸۴۰×۲۱۶۰ @

۲۴/۲۵/۳۰fps
۲.۷K:
۲۷۲۰×۱۵۳۰ @
۲۴/۲۵/۳۰/۴۸/۵۰/۶۰fps
FHD:
۱۹۲۰×۱۰۸۰ @ ۲۴/۲۵/۳۰/۴۸/۵۰/۶۰fps

۲.۷K:
۲۷۲۰×۱۵۳۰ ۲۴/۲۵/۳۰ p
FHD:
۱۹۲۰×۱۰۸۰ ۲۴/۲۵/۳۰/۴۸/۵۰/۶۰ p

همانطور که مشاهده می کنید ، در این بین مینی ۲ از لحاظ فیلمبرداری بهترین کیفیت را دارا می باشد و مویک مینی و مینی se از لحاظ کیفیت دوربین در یک سطح قرار دارند.

همان طور که در جدول بالا مشاهده کردید کیفیت دوربین مینی SE با مینی ۱ فرقی نمیکند و هر دو کیفیت فیلم برداری ۲.۷K را دارند و این جا است که کیفیت فیلم برداری مینی ۲ بخشی از تفاوت مهم این ۳ محصول خانواده مینی است.

مقایسه مویک مینی ها

برای درک بیشتر از تفاوت کیفیت فیلم برداری مویک مینی ، مینی ۲ ، مینی SE پیشنهاد میکنیم که ویدیو زیر را حتما ببنید تا متوجه تفاوت کیفیت فیلم برداری ۴K مینی ۲ با کیفیت فیلم برداری ۲.۷K مینی ۱ و مینی SE شوید.

 

 

تفاوت کیفیت تصویر برداری مینی ، مینی ۲ ، مینی اس ای

کیفیت تصویربرداری مینی ، مینی ۲ ، مینی se برعکس کیفیت فیلم برداری ، تفاوتی باهم ندارند و هر ۳ محصول با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل تصویربرداری میکنند و همچنین سنسور هر ۳ محصول ۱/۲.۳ اینچ میباشد اما اگر بخواهیم یک سری خصوصیت دوربین ها را مقایسه کنیم مینی ۱ یک سری تفاوت ها با مینی ۲ ، مینی اس اس دارد که برای درک بیشتر میتونید از جدول زیر کمک بگیرید .

مینی 2 یا همان مویک مینی 2 معرفی شد
  مینی ۱ مینی ۲ مینی اس ای
سنسور ۱/۲.۳ اینچ ۱/۲.۳ اینچ ۱/۲.۳ اینچ
مودهای عکس برداری Single shot Single shot Single shot
گیمبال ۳ محوره ۳ محوره ۳ محوره
فرمت عکس JPEG,RAW JPEG JPEG
زوم ۴X ۴X
بیت ریت ۱۰۰Mbps ۴۰Mbps ۱۰۰Mbps

تفاوت در ریموت کنترل ها

همان طور که مدانید تفاوت اصلی مینی ۱و مینی ۲ در ریموت کنترلر است که از نظر شکل ظاهری باهم تفاوت زیادی دارند که در تصاویر زیر هم قابل مشاهده است .

ریموت کنترل mini SE از نظر ظاهری متفاوت تر از مینی ۱ است و تقریبا شبیه به ریموت کنترل مینی ۲ می باشد.

ریموت کنترل مینی ۲ با بهره گیری از سیستم ocusynce 2.0 قدرت ارسال تصویر و برد رادیویی بالایی دارد که تا ۱۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده در حالی که برد رادیویی مینی ۱ و مینی اس ای تا ۴ کیلومتر میباشد .

تفاوت در تصویر برداری هوشمند مینی ، مینی ۲ ، مینی اس ای

هر سه کوادکوپتر مجهز به تصویر برداری هوشمند کوییت شات میباشند . اگر هنوز درباره کوییت شات نمیدانید باید به شما بگم که به مودهای تصویربرداری هوشمند که خود کوادکوپتر به صورت پیش فرض از سوژه مورد نظر شما فیلم برداری میکند کوییت شات میگویند که البته کوییت شات در هردرون شامل مود های مختلفی است که در این جاهم تفاوت در مودهای تصویر برداری این سه درون مینی ، مینی ۱ ، مینی اس ای است که در جدول زیر مودهای تصویر برداری هر ۳ درون نشان داده شده است .

  مینی ۱ مینی ۲ مینی اس ای
کوییت شات Dronie , Circle
Helix , Rocket
Dronie , Circle
Helix, Rocket, Boomerang
Dronie , Circle
Helix , Rocket

اگه به جدول بالا دقت کرده باشید مینی ۱ ، مینی اس ای در کوییت شات تفاوتی باهم ندارد پس میشه نتیجه گرفت که مود تصویربرداری مینی ۱ و مینی اس ای یکسان است و مینی ۲ مود تصویر برداری کامل تری نسبت به مینی ۱ و مینی اس ای دارد .

مینی 2 و ریموت اسمارت

مقایسه تایم پروازی مویک مینی ، مینی ۲ ، مینی اس ای

همان طور که میدانید هر ۳ محصول همچون اکثر محصولات کمپانی DJI در دو پک استاندارد و کمبو ارائه میشود اگر به جدول زیر دقت کنید در پک استاندارد تفاوتی در لوازم جانبی این ۳ محصول وجود ندارد .

تفاوت پک کمبو و استاندارد مویک مینی ، مینی ۲ ، مینی اس ای

همان طور که میدانید هر ۳ محصول همچون اکثر محصولات کمپانی DJI در دو پک استاندارد و کمبو ارائه میشود اگر به جدول زیر دقت کنید در پک استاندارد تفاوتی در لوازم جانبی این ۳ محصول وجود ندارد .

  مینی ۱ مینی ۲ مینی اس ای
باتری دارد ( یک عدد ) دارد ( یک عدد ) دارد ( یک عدد )
ملخ دارد ( دو جفت ) دارد( دو جفت ) دارد( دو جفت )
محافظ گیمبال دارد دارد دارد
کابل ها دارد دارد دارد
یک جفت استیک ریموت کنترل دارد دارد دارد
پیچ یدکی دارد( ۶ عدد ) دارد( ۶ عدد ) دارد( ۶ عدد )
پیچ گوشتی دارد دارد دارد

پس همان طور که در جدول بالا مشاهده کردید در پک استاندارد ، این سه کوادکوپتر تفاوتی باهم ندارد اما در پک کمبیو یک سری تفاوت های مهم دیده میشه که در جدول زیر نشان داده شده است و البته از انجایی که هنوز مویک مینی اس ای به طور رسمی معرفی نشده است به همین خاطر اطلاعات دقیقی از پک کمبو این کوادکوپتر در دسترس نمیباشد .

  مینی ۱ مینی ۲
باتری دارد( سه عدد ) دارد( سه عدد )
ملخ ها دارد( سه جفت ) دارد( شش جفت )
شارژر ۱۸ ولت دارد دارد
محافظ ملخ دارد ندارد
هاب شارژر و کیف حمل مخصوص دارد دارد
پیچ یدکی دارد( ۱۸ عدد ) دارد( ۱۸ عدد )
فیکسر ملخ ندارد دارد
هولدر ملخ دارد دارد

تفاوت قیمت های مویک مینی ، مینی ۲ ، مینی اس ای

از انجایی که مناسب بودن قیمت کوادکوپتر برای خیلی ها دغدغه های مهمی به وجود اورده است به همین خاطر ما در این مقاله راجب تفاوت قیمت های مویک مینی ها توضیحات مختصری برای شما مخاطبین عزیز اماده کرده ایم

  مینی ۱ مینی ۲ مینی اس ای
قیمت ۱۱.۲۰۰.۰۰۰ – ۱۳.۵۰۰.۰۰۰ ۱۵.۳۰۰.۰۰۰ – ۱۶.۵۰۰.۰۰۰ ۱۰.۵۰۰.۰۰۰ – ۱۳.۵۰۰.۰۰۰

اگر به جدول بالا دقت کرده باشید متوجه میشید که مویک مینی اس ای از بین مویک مینی ، مینی ۲ تقریبا قیمت پایین و مناسب تر است . اما انچنان از لحاظ قیمت با مینی ۱ تفاوت زیادی ندارد اما با توجه به اطلاعات بالا که گفتیم مینی اس ای تقریبا پیشرفته تر از مینی ۱ است .

مویک مینی اس ای

حالا این بستگی به خود شما دارد که با توجه به اطلاعاتی که در بالا در اختیارتان قرار دادیم شما کدام یک از این کوادکوپتر مویک مینی ، مینی ۲ ، مینی اس ای را برای نیازهایتان مناسب تر میبینید .

اگر میخواهید از کوادکوپتر به عنوان تفریح و سرگرمی استفاده کنید و یک کوادکوپتر قیمت مناسب به همراه پرواز اسان داشته باشید و در کنار آن چند عکس و فیلم بگیرید و در عین حال هم کیفیت برایتان انچنان اهمیت خاصی ندارد میتونید با توجه به نیازهایتان از مینی ۱ یا مینی اس ای استفاده کنید . اما اگرفکر میکنید کیفیت فیلم برداری برایتان مهم تر است پیشنهاد میکنیم مینی ۲ را انتخاب کنید .

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و تونسته باشیم پاسخگوی سوالات شما مخاطبین عزیز بالوینگ بوده باشیم .

در صورت مشاوره بیشتر و یا حتی خرید میتونید با کارشناسان بالوینگ در تماس باشید .

مجموعه تخصصی بالوینگ نمایندگی رسمی DJI در ایران و امارات

با بالوینگ هر شخص میتواند بال پرواز داشته باشد با ما لذت پرواز تجربه کنید ….

بازگشت به فهرست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *